ETCS rádiótáviratok /1
A következőkben – a csomagokhoz hasonlóan – sorra vesszük az egyes rádiótáviratokat. Először a pálya=>vonat, majd a vonat=>pálya irányú táviratok következnek. A teljes távirathossz ismeretének hiányában az esetleges távirat végi kitöltéseket nem tüntettük föl.
2-es rádióüzenet – SR engedély:
A rádióüzenetben az RBC SR engedélyt ad a vonatnak egy meghatározott távolságra. Opcionálisan – ha a szükséges információk rendelkezésre állnak – az RBC megadhatja a szakaszra vonatkozó SR-balízlistát is. Az üzenet felépítése a következő táblázatban látható.
Változó |
Hossz [bit] |
Megjegyzés |
NID_MESSAGE |
8 |
Üzenet azonosítója (=2) |
L_MESSAGE |
10 |
Üzenet hossza (min. 92) |
T_TRAIN |
32 |
Időbélyeg |
M_ACK |
1 |
Nyugtázási igény |
NID_LRBG |
10+14 |
LRBG azonosítója (NID_C és NID_BG) |
Q_SCALE |
2 |
Távolságmérés felbontása (0.1/1/10 méter) |
D_SR |
15 |
Az SR módban megtehető távolság |
Opcionális csomagok: 63 (Balízlista SR engedélynél) |
SR-engedély rádióüzenete
3-as rádióüzenet – menetengedély:
Az üzenet – rádióüzenet lévén értelemszerűen – a 2/3-as szintű menetengedélyt tartalmazza. Opcionálisan számos kiegészítő információ is eljuttatható vele a vonatra, például különböző profilok, balízlista vagy éppen szöveges üzenetek formájában. A csomag felépítését ennek megfelelően az alábbi táblázat tartalmazza.
Változó |
Hossz [bit] |
Megjegyzés |
NID_MESSAGE |
8 |
Üzenet azonosítója (=3) |
L_MESSAGE |
10 |
Üzenet hossza (min. 141) |
T_TRAIN |
32 |
Időbélyeg |
M_ACK |
1 |
Nyugtázási igény |
NID_LRBG |
10+14 |
LRBG azonosítója (NID_C és NID_BG) |
Csomag: 15 (2/3-as szintű menetengedély) |
||
Opcionális csomagok: 3 (Nemzeti értékek), 5 (Láncolás), 21 (Lejtviszonyok), 27 (Nemzetk. statikus sebességprofil), 39 (Vontatási rendszer változása), 41 (Szintátmenet), 42 (Kapcsolat-menedzsment), 44 (ETCS-en kívüli alkalmazások), 49 (Balízlista tolatási körzethez), 51 (Tengelyterhelés seb.profil), 57 (Menetengedélykérés paraméterei), 58 (Helyzetjelentés paraméterei), 65 (Ideigl. sebességkorlátozás), 66 (Ideigl. sebessékorl. visszavonása), 68 (Pályaállapot), 70 (Útvonal alkalmasság), 71 (Tapadási tényező), 72 (Formázatlan szöveg), 76 (Fix szöveges üzenet), 79 (Földrajzi pozíció), 80 (mód profil), 131 (RBC-átmenet), 135 (Koordinátarendszer hozzárendelése), 139 (Hátramenet felügyelet), 140 (Vonatszám) |
Menetengedély rádióüzenete
6-os rádióüzenet – túlhaladás módból való kilépés elismerése:
Az üzenettel az RBC elismeri a túlhaladás (TR) üzemmódból történő kilépést. Az üzenet semmilyen más információt nem tartalmazhat.
Változó |
Hossz [bit] |
Megjegyzés |
NID_MESSAGE |
8 |
Üzenet azonosítója (=6) |
L_MESSAGE |
10 |
Üzenet hossza (=75) |
T_TRAIN |
32 |
Időbélyeg |
M_ACK |
1 |
Nyugtázási igény |
NID_LRBG |
10+14 |
LRBG azonosítója (NID_C és NID_BG) |
Túlhaladás üzemmódból való kilépés elismerésének rádióüzenete
8-as rádióüzenet – vonatadatok nyugtázása:
Az RBC ezzel az üzenettel ismeri el a vonat által a 129-es rádióüzenetben elküldött vonatadatokat. Minthogy a mozdonyvezetőnek lehetősége van a bevitt adatokat módosítani, és azokat újból elküldeni, ezért fontos, hogy a vonat tudja azt, hogy melyik rádióüzenetének visszaigazolása történt meg. Ehhez az egyszerűség végett nem a teljes adatlista visszaküldését használják, hanem csupán az eredeti rádióüzenet időbélyegét küldi vissza az RBC a vonatnak, amelyből utóbbi már pontosan tudja a nyugtázott értékeket.
Változó |
Hossz [bit] |
Megjegyzés |
NID_MESSAGE |
8 |
Üzenet azonosítója (=8) |
L_MESSAGE |
10 |
Üzenet hossza (=107) |
T_TRAIN |
32 |
Időbélyeg |
M_ACK |
1 |
Nyugtázási igény |
NID_LRBG |
10+14 |
LRBG azonosítója (NID_C és NID_BG) |
T_TRAIN |
32 |
Hivatkozás a kapott vonatadatok üzenetére |
Vonatadatok nyugtázása rádióüzenet
9-es rádióüzenet – Rövidített menetengedély kérése:
Az RBC kérelmezheti egy vonat számára rendelkezésre bocsátott menetengedély lerövidítését – például forgalmi okból. Ha a vonat kényszerfékezés nélkül biztonsággal meg tud állni a felajánlott menetengedély végéig, akkor elfogadhatja azt. A kérelmet az RBC a 9-es rádióüzenetben küldi el, természetesen opcionálisan itt is rendelkezésre bocsáthatja az új menetengedélyre vonatkozó kiegészítő információkat, amelyek elfogadás esetén a régieket felülírják. A rádióüzenet felépítése tehát sokban hasonlít a 3-as rádióüzenethez.
Változó |
Hossz [bit] |
Megjegyzés |
NID_MESSAGE |
8 |
Üzenet azonosítója (=9) |
L_MESSAGE |
10 |
Üzenet hossza (min. 141) |
T_TRAIN |
32 |
Időbélyeg |
M_ACK |
1 |
Nyugtázási igény |
NID_LRBG |
10+14 |
LRBG azonosítója (NID_C és NID_BG) |
Csomag: 15 (2/3-as szintű menetengedély) |
||
Opcionális csomagok: 3 (Nemzeti értékek), 5 (Láncolás), 21 (Lejtviszonyok), 27 (Nemzetk. statikus sebességprofil), 39 (Vontatási rendszer változása), 41 (Szintátmenet), 42 (Kapcsolat-menedzsment), 44 (ETCS-en kívüli alkalmazások), 51 (Tengelyterhelés seb.profil), 57 (Menetengedélykérés paraméterei), 58 (Helyzetjelentés paraméterei), 65 (Ideigl. sebességkorlátozás), 66 (Ideigl. sebessékorl. visszavonása), 68 (Pályaállapot), 70 (Útvonal alkalmasság), 71 (Tapadási tényező), 72 (Formázatlan szöveg), 76 (Fix szöveges üzenet), 79 (Földrajzi pozíció), 80 (mód profil), 131 (RBC-átmenet), 135 (Koordinátarendszer hozzárendelése), 139 (Hátramenet felügyelet), 140 (Vonatszám) |
Menetengedély lerövidítésének kérelme rádióüzenet
15-ös rádióüzenet – feltételes rendkívüli megállás:
Magas prioritású rádióüzenet, amely megadja a rendkívüli (vész-)megállás indokának azonosítóját, valamint a megállás pontos helyét. Ha az üzenet vételekor a vonat minimum biztonsági vége már meghaladta az új megállási helyet, akkor a fedélzeti berendezés felülbírálja az üzenetet, és tájékoztatja mind az RBC-t, mind pedig a mozdonyvezetőt. Ellenkező esetben a fedélzeti berendezés felhasználja a megállási információt a menetengedélye végének és a felügyeleti helynek a meghatározásához.
Változó |
Hossz [bit] |
Megjegyzés |
NID_MESSAGE |
8 |
Üzenet azonosítója (=15) |
L_MESSAGE |
10 |
Üzenet hossza (=98) |
T_TRAIN |
32 |
Időbélyeg |
M_ACK |
1 |
Nyugtázási igény |
NID_LRBG |
10+14 |
LRBG azonosítója (NID_C és NID_BG) |
NID_EM |
4 |
Rendkívüli üzenet azonosítója |
Q_SCALE |
2 |
Távolságmérés felbontása (0.1/1/10 méter) |
Q_DIR |
2 |
Menetirány |
D_EMERGENCYSTOP |
15 |
Vészmegállás helyének távolsága az LRBG-től |
Feltételes rendkívüli megállás rádióüzenete
16-os rádióüzenet – feltétlen rendkívüli megállás:
E magas prioritású üzenet vételekor a fedélzeti berendezés feltétel nélkül megkezdi a fékek vezérlését, a vonat teljes megállításáig. Ebből kifolyólag az üzenet felépítésében is egyszerűbb a 15-ös feltételes rendkívüli megállás üzeneténél.
Valamennyi érvényre jutott rendkívüli megállás esetén az újonnan érkező menetengedélyek, pályaleírások és láncolási információk elutasításra kerülnek mindaddig, amíg a rendkívüli megállás visszavonása üzenet meg nem érkezik. Az üzenet prioritása a legmagasabb, ennél fogva a megállást olyan helyen is kezdeményezi a fedélzeti berendezés, ahol egyébként megállni tilos körzet pályaállapot érvényes.
Változó |
Hossz [bit] |
Megjegyzés |
NID_MESSAGE |
8 |
Üzenet azonosítója (=16) |
L_MESSAGE |
10 |
Üzenet hossza (=79) |
T_TRAIN |
32 |
Időbélyeg |
M_ACK |
1 |
Nyugtázási igény |
NID_LRBG |
10+14 |
LRBG azonosítója (NID_C és NID_BG) |
NID_EM |
4 |
Rendkívüli üzenet azonosítója |
Feltétlen rendkívüli megállás rádióüzenete
18-as rádióüzenet – rendkívüli megállás visszavonása:
Az RBC a 18-as rádióüzenettel tájékoztatja a vonatot/vonatokat a visszavont rendkívüli megállásról. Az üzenetet megkapva a vonat számára többé nem tiltott a továbbhaladás. Abban az esetben, ha a vonat éppen rádiós lyuk körzetében állt meg, és emiatt nem tudja fogadni a rádióüzenetet, akkor a mozdonyvezető a menetengedély végének meghaladása funkcióval haladhat tovább – a szükséges engedélyek birtokában. Az üzenet nem érintheti más NID_EM azonosítójú, párhuzamosan kiadott rendkívüli megállás üzenetek érvényességét.
Változó |
Hossz [bit] |
Megjegyzés |
NID_MESSAGE |
8 |
Üzenet azonosítója (=18) |
L_MESSAGE |
10 |
Üzenet hossza (=79) |
T_TRAIN |
32 |
Időbélyeg |
M_ACK |
1 |
Nyugtázási igény |
NID_LRBG |
10+14 |
LRBG azonosítója (NID_C és NID_BG) |
NID_EM |
4 |
Rendkívüli üzenet azonosítója |
Rendkívüli megállás visszavonása rádióüzenet
24-es rádióüzenet – általános üzenet:
A rádióüzenet opcionálisan csatolt csomagokból építkezik a szükséges igények szerint.
Változó |
Hossz [bit] |
Megjegyzés |
NID_MESSAGE |
8 |
Üzenet azonosítója (=24) |
L_MESSAGE |
10 |
Üzenet hossza (>75) |
T_TRAIN |
32 |
Időbélyeg |
M_ACK |
1 |
Nyugtázási igény |
NID_LRBG |
10+14 |
LRBG azonosítója (NID_C és NID_BG) |
Opcionális csomagok: 3 (Nemzeti értékek), 5 (Láncolás), 21 (Lejtviszonyok), 27 (Nemzetk. statikus sebességprofil), 39 (Vontatási rendszer változása), 41 (Szintátmenet), 42 (Kapcsolat-menedzsment), 44 (ETCS-en kívüli alkalmazások), 51 (Tengelyterhelés seb.profil), 57 (Menetengedélykérés paraméterei), 58 (Helyzetjelentés paraméterei), 65 (Ideigl. sebességkorlátozás), 66 (Ideigl. sebessékorl. visszavonása), 68 (Pályaállapot), 70 (Útvonal alkalmasság), 71 (Tapadási tényező), 72 (Formázatlan szöveg), 76 (Fix szöveges üzenet), 79 (Földrajzi pozíció), 131 (RBC-átmenet), 135 (Koordinátarendszer hozzárendelése), 139 (Hátramenet felügyelet), 140 (Vonatszám) |
Általános rádióüzenet
27-es rádióüzenet – tolatási kérelem visszautasítása:
A rádióüzenet a vonat által korábban elküldött tolatási kérelmet utasítja el, hivatkozva a vonat üzenetének időbélyegére.
Változó |
Hossz [bit] |
Megjegyzés |
NID_MESSAGE |
8 |
Üzenet azonosítója (=27) |
L_MESSAGE |
10 |
Üzenet hossza (=107) |
T_TRAIN |
32 |
Időbélyeg |
M_ACK |
1 |
Nyugtázási igény |
NID_LRBG |
10+14 |
LRBG azonosítója (NID_C és NID_BG) |
T_TRAIN |
32 |
Hivatkozás a kapott tolatási kérelem üzenetére |
Tolatási kérelem elutasítása rádióüzenet
28-as rádióüzenet – tolatási engedély:
A rádióüzenet a vonat által korábban elküldött tolatási kérelemre ad engedélyt, hivatkozva a vonat üzenetének időbélyegére. Az üzenetben a tolatási körzetre vonatkozó kiegészítő információk is továbbíthatóak.
Változó |
Hossz [bit] |
Megjegyzés |
NID_MESSAGE |
8 |
Üzenet azonosítója (=28) |
L_MESSAGE |
10 |
Üzenet hossza (min. 107) |
T_TRAIN |
32 |
Időbélyeg |
M_ACK |
1 |
Nyugtázási igény |
NID_LRBG |
10+14 |
LRBG azonosítója (NID_C és NID_BG) |
T_TRAIN |
32 |
Hivatkozás a kapott tolatási kérelem üzenetére |
Opcionális csomagok: 3 (Nemzeti értékek), 5 (Láncolás), 39 (Vontatási rendszer változása), 41 (Szintátmenet), 42 (Kapcsolat-menedzsment), 44 (ETCS-en kívüli alkalmazások), 49 (Balízlista tolatási körzethez), 51 (Tengelyterhelés seb.profil), 57 (Menetengedélykérés paraméterei), 58 (Helyzetjelentés paraméterei), 65 (Ideigl. sebességkorlátozás), 66 (Ideigl. sebessékorl. visszavonása), 68 (Pályaállapot), 70 (Útvonal alkalmasság), 71 (Tapadási tényező), 72 (Formázatlan szöveg), 76 (Fix szöveges üzenet), 79 (Földrajzi pozíció), 131 (RBC-átmenet), 135 (Koordinátarendszer hozzárendelése), 139 (Hátramenet felügyelet), 140 (Vonatszám) |
Tolatási engedély rádióüzenete
32-es rádióüzenet – konfiguráció meghatározása:
A 32-es – verziótól független felépítésű – rádióüzenetben a pályaoldal saját ETCS verziószámát küldi el a vonatnak a kommunikációs kapcsolat kezdeményezése során.
Változó |
Hossz [bit] |
Megjegyzés |
NID_MESSAGE |
8 |
Üzenet azonosítója (=32) |
L_MESSAGE |
10 |
Üzenet hossza (=82) |
T_TRAIN |
32 |
Időbélyeg |
M_ACK |
1 |
Nyugtázási igény |
NID_LRBG |
10+14 |
LRBG azonosítója (NID_C és NID_BG) |
M_VERSION |
7 |
Az RBC ETCS nyelvének verziószáma |
Konfiguráció-meghatározás rádióüzenete
33-as rádióüzenet – menetengedély áthelyezett vonatkoztatási hellyel:
A bevezetőben említett esetben az áthelyezett, új vonatkoztatási pont LRBG-hez viszonyított pozícióját küldi el az RBC a vonatnak ebben az üzenetben.
Változó |
Hossz [bit] |
Megjegyzés |
NID_MESSAGE |
8 |
Üzenet azonosítója (=33) |
L_MESSAGE |
10 |
Üzenet hossza (min. 158) |
T_TRAIN |
32 |
Időbélyeg |
M_ACK |
1 |
Nyugtázási igény |
NID_LRBG |
10+14 |
LRBG azonosítója (NID_C és NID_BG) |
Q_SCALE |
2 |
Távolságmérés felbontása (0.1/1/10 méter) |
D_REF |
15 |
Távolság az LRBG-től az áthelyezett vonatkoztatási pontig |
Csomag: 15 (2/3-as szintű menetengedély) |
||
Opcionális csomagok: 3 (Nemzeti értékek), 5 (Láncolás), 21 (Lejtviszonyok), 27 (Nemzetk. statikus sebességprofil), 39 (Vontatási rendszer változása), 41 (Szintátmenet), 42 (Kapcsolat-menedzsment), 44 (ETCS-en kívüli alkalmazások), 51 (Tengelyterhelés seb.profil), 57 (Menetengedélykérés paraméterei), 58 (Helyzetjelentés paraméterei), 65 (Ideigl. sebességkorlátozás), 66 (Ideigl. sebessékorl. visszavonása), 68 (Pályaállapot), 70 (Útvonal alkalmasság), 71 (Tapadási tényező), 72 (Formázatlan szöveg), 76 (Fix szöveges üzenet), 79 (Földrajzi pozíció), 80 (mód profil), 131 (RBC-átmenet), 135 (Koordinátarendszer hozzárendelése), 139 (Hátramenet felügyelet), 140 (Vonatszám) |
Rádióüzenet az áthelyezett vonatkoztatási pontról
34-es rádióüzenet – pálya szabad jelentés kérelme:
A vasútüzem és az ETCS szisztéma sajátosságaiból adódóan olykor speciális helyzetek alakulhatnak ki. Látra közlekedési módot például az RBC akkor határozhat meg, ha nem tudja teljes biztonsággal garantálni azt, hogy a vonat előtt lévő pályaszakasz szabad. Ekkor gyakorlatilag a mozdonyvezetőre hárítja a felügyeletet, azzal a korlátozással, hogy jelentősen lecsökken a megengedett legnagyobb sebesség. Ha a következő térköz szabad, akkor onnantól a vonat FS módban haladhat(na). Ahhoz, hogy az RBC az FS menetengedély-kiterjesztést megadhassa, tudnia kell, hogy a látra közlekedési szakasz végéig szabad-e a pálya.
Pálya szabad jelentés
A fenti okok miatt az RBC egy pálya szabad jelentést kérhet (track ahead free (TAF) request) az ábrán d-vel jelölt távolságon keresztül a mozdonyvezetőtől. Ha a mozdonyvezető megbizonyosodik arról, hogy előtte a jelzőig más szerelvény, vagy például pályamunkás nem tartózkodik, a pálya szabad, akkor nyugtázással visszaigazolja ezt az RBC-nek. Ha a mozdonyvezető nem nyugtázza a kérelmet, vagy a d távolság végén az RBC visszavonja azt, akkor a vonat a szakasz végéig OS módban közlekedhet tovább. A felhívó üzenet felépítése az alábbi táblázatban látható:
Változó |
Hossz [bit] |
Megjegyzés |
NID_MESSAGE |
8 |
Üzenet azonosítója (=34) |
L_MESSAGE |
10 |
Üzenet hossza (=109) |
T_TRAIN |
32 |
Időbélyeg |
M_ACK |
1 |
Nyugtázási igény |
NID_LRBG |
10+14 |
LRBG azonosítója (NID_C és NID_BG) |
Q_SCALE |
2 |
Távolságmérés felbontása (0.1/1/10 méter) |
Q_DIR |
2 |
Menetirány |
D_TAFDISPLAY |
15 |
Távolság az LRBG-től a pálya szabad jelentés kérelem megjelenítésének kezdetéig |
L_TAFDISPLAY |
15 |
Hossz, amin a pálya szabad jelentés kérelem megjelenik |
Pálya szabad jelentés kérelmének rádióüzenete
37-es rádióüzenet – infill menetengedély:
A rádióüzenet legelőször is megadja a hivatkozási referenciahelyet, majd erre épülve a menetengedély adatai következnek. Végül az üzenet – szokás szerint – kiegészülhet a menetengedély szakaszaira vonatkozó egyéb információkkal.
Változó |
Hossz [bit] |
Megjegyzés |
NID_MESSAGE |
8 |
Üzenet azonosítója (=37) |
L_MESSAGE |
10 |
Üzenet hossza (min. 186) |
T_TRAIN |
32 |
Időbélyeg |
M_ACK |
1 |
Nyugtázási igény |
NID_LRBG |
10+14 |
LRBG azonosítója (NID_C és NID_BG) |
Csomagok: 136 (Infill referenciahely), 12 (1-es szintű menetengedély) |
||
Opcionális csomagok: 3 (Nemzeti értékek), 5 (Láncolás), 21 (Lejtviszonyok), 27 (Nemzetk. statikus sebességprofil), 39 (Vontatási rendszer változása), 41 (Szintátmenet), 42 (Kapcsolat-menedzsment), 44 (ETCS-en kívüli alkalmazások), 51 (Tengelyterhelés seb.profil), 57 (Menetengedélykérés paraméterei), 58 (Helyzetjelentés paraméterei), 65 (Ideigl. sebességkorlátozás), 66 (Ideigl. sebessékorl. visszavonása), 68 (Pályaállapot), 70 (Útvonal alkalmasság), 71 (Tapadási tényező), 72 (Formázatlan szöveg), 76 (Fix szöveges üzenet), 79 (Földrajzi pozíció), 80 (mód profil), 131 (RBC-átmenet), 135 (Koordinátarendszer hozzárendelése), 139 (Hátramenet felügyelet), 140 (Vonatszám) |
Rádiós infill menetengedély rádióüzenete
38-as rádióüzenet – kommunikációs kezdeményezése:
Az RBC ezzel a rádióüzenettel veszi fel a kapcsolatot egy vonattal. Értelemszerűen a vonat időbélyege és utolsó meghatározó balízcsoportja még ismeretlen. Az RBC ezt a verziótól független felépítésű üzenetet nyugtázáshoz köti.
Változó |
Hossz [bit] |
Megjegyzés |
NID_MESSAGE |
8 |
Üzenet azonosítója (=38) |
L_MESSAGE |
10 |
Üzenet hossza (=75) |
T_TRAIN |
32 |
Időbélyeg (=4294967295 [ismeretlen]) |
M_ACK |
1 |
Nyugtázási igény (=1 [igen]) |
NID_LRBG |
10+14 |
LRBG azonosítója (NID_C és NID_BG) (=16777215 [ismeretlen]) |
Kommunikációs kapcsolat kezdeményezése rádióüzenet
39-es rádióüzenet – kommunikációs kapcsolat befejezésének nyugtázása:
Az RBC nyugtázza a kommunikációs kapcsolat befejezését a vonattal. E verziótól független felépítésű üzenettel a pályaoldal a kommunikációs kapcsolatot befejezettnek nyilvánítja ezzel a vonattal.
Változó |
Hossz [bit] |
Megjegyzés |
NID_MESSAGE |
8 |
Üzenet azonosítója (=39) |
L_MESSAGE |
10 |
Üzenet hossza (=75) |
T_TRAIN |
32 |
Időbélyeg |
M_ACK |
1 |
Nyugtázási igény (=0 [nem]) |
NID_LRBG |
10+14 |
LRBG azonosítója (NID_C és NID_BG) |
Kommunikációs kapcsolat befejezésének nyugtázása rádióüzenet
40-es rádióüzenet – vonat visszautasítása:
A küldetés kezdetének folyamatábráján az A38-as pontban látható módon az RBC visszautasítja a vonatot abban az esetben, ha annak ismeretlen pozíciójában úgymond nem tud felelősséget vállalni érte. Az üzenet – az előzőhöz hasonlóan – rendkívül egyszerű:
Változó |
Hossz [bit] |
Megjegyzés |
NID_MESSAGE |
8 |
Üzenet azonosítója (=40) |
L_MESSAGE |
10 |
Üzenet hossza (=75) |
T_TRAIN |
32 |
Időbélyeg |
M_ACK |
1 |
Nyugtázási igény |
NID_LRBG |
10+14 |
LRBG azonosítója (NID_C és NID_BG) |
Vonat visszautasításának rádióüzenete
41-es rádióüzenet – vonat elfogadása:
Ha a küldetés kezdetén az RBC befogadja a vonatot, akkor erről a 41-es rádióüzenetben tájékoztatja a vonatot. Maga az üzenet ebben az esetben is csak a legszűkebb információkat tartalmazza:
Változó |
Hossz [bit] |
Megjegyzés |
NID_MESSAGE |
8 |
Üzenet azonosítója (=41) |
L_MESSAGE |
10 |
Üzenet hossza (=75) |
T_TRAIN |
32 |
Időbélyeg |
M_ACK |
1 |
Nyugtázási igény |
NID_LRBG |
10+14 |
LRBG azonosítója (NID_C és NID_BG) |
Vonat elfogadásának rádióüzenete
43-as rádióüzenet – küldetés kezdetén jelentett pozíció megerősítése:
Abban az esetben, ha az érvénytelen vonatpozíciót az RBC meg tudja erősíteni küldetés kezdetén, akkor erről a 43-as rádióüzenetben informálja a vonatot.
Változó |
Hossz [bit] |
Megjegyzés |
NID_MESSAGE |
8 |
Üzenet azonosítója (=43) |
L_MESSAGE |
10 |
Üzenet hossza (=75) |
T_TRAIN |
32 |
Időbélyeg |
M_ACK |
1 |
Nyugtázási igény |
NID_LRBG |
10+14 |
LRBG azonosítója (NID_C és NID_BG) |
Rádióüzenet a vonatpozíció RBC általi megerősítésére küldetés kezdetén
Tovább a következő táviratokhoz
Vissza a táviratokhoz
Lap teteje
ETCS
Az ETCS
Az ETCS története
ETCS specifikációk
Rendszerelemek
Pályamenti rendszerelemek
- Balíz
- LEU egység
- Hurok
- Rádióhálózat
- RBC központ
- RIU egység
Fedélzeti rendszerelemek
- EVC
- BTM/LTM modul
- DMI
- JRU adatrögzítő
- Odométer
- STM modul
- Rádió
- TIU egység
- Vonatintegritás
ETCS szintek
1-es szint
2-es szint
3-as szint
STM szint
0-s szint
ETCS üzemmódok
Küldetés ETCS-ben
Az ETCS nyelv
Változók
Csomagok
Táviratok
Üzenetek
ETCS könyv
Az ETCS jelene
Az ETCS jövője
Vissza a főoldalra