Pályamenti alrendszer
A pályamenti alrendszer alapvető feladata, hogy a pályamenti biztosítóberendezésekből a funkciók megvalósításához összegyűjtött információkat megfelelő formában a fedélzeti alrendszernek továbbítsa. Ezt a feladatot úgy teljesíti, hogy a teljes rendszer magas szintű rendelkezésre állással, az előírt biztonsági szinten képes működni. Ez a követelmény a rendszer egyes elemeivel, illetőleg a rendszer felépítésével és működésének elveivel szemben is szigorú követelményeket támaszt.
A pályamenti alrendszer építőelemei a következők:
1. Balíz – pontszerű jelfeladó elem
2. LEU – a vezérelhető balíz és a jelző/biztosítóberendezés közötti kapcsolattartó egység
3. Hurok – szakaszosan folyamatos jelfeladó kábel kitöltési problémákra
4. GSM-R – rádiókommunikációs hálózat
5. RBC – a biztosítóberendezés és a GSM-R hálózat közötti kapcsolatot biztosító központ
6. RIU – szakaszosan folyamatos rádiós jelfeladó egység kitöltési problémákra
Az ETCS pályamenti alrendszer építőkövei
Az ETCS pályamenti alrendszer külvilághoz kapcsolódó külső interfészei egyik oldalról a LEU, illetve az RBC/RIU kapcsolódása a jelző- és biztosítóberendezéshez, a másik oldalon pedig a balízok fedélzeti rendszerhez való kapcsolódása a légrésen keresztül, illetve az RBC/RIU GSM-R hálózaton keresztüli kapcsolata a járművekkel.
Az egyes pályaelemekről lásd a vonatkozó menüpontokat!
ETCS
Az ETCS
Az ETCS története
ETCS specifikációk
Rendszerelemek
Pályamenti rendszerelemek
- Balíz
- LEU egység
- Hurok
- Rádióhálózat
- RBC központ
- RIU egység
Fedélzeti rendszerelemek
- EVC
- BTM/LTM modul
- DMI
- JRU adatrögzítő
- Odométer
- STM modul
- Rádió
- TIU egység
- Vonatintegritás
ETCS szintek
1-es szint
2-es szint
3-as szint
STM szint
0-s szint
ETCS üzemmódok
Küldetés ETCS-ben
Az ETCS nyelv
Változók
Csomagok
Táviratok
Üzenetek
ETCS könyv
Az ETCS jelene
Az ETCS jövője
Vissza a főoldalra