A DMI "F" területének kijelzései
A főmenü kötelező részei az F1/2/3/4-es mezők, az F5-9 pedig opcionálisan felhasználható. A főmenüből érhetők el a különböző almenük, illetve bizonyos rendkívüli információk is itt jelenhetnek meg. Ha valamelyik gombbal ki lett választva egy almenü, akkor az feliratában kiemelve jelenik meg, a gomb pedig benyomott rajzzal látható. A többi gomb kikapcsolt állapotba kerül. Az egyes gombok a következők:
F1 – Mód (Mode)
F2 – Elnyomás (Supr)
F3 – Adat (Data)
F4 – Speciális (Spec)
Ad.1.: Az F1 gombbal a különböző üzemmódok közül választhat a mozdonyvezető. Megnyomásával egy új ablak jelenik meg, amelyben „Shunting”, azaz „Tolatás” feliratú gomb található. Ennek megnyomása tolatási engedély kérvényezését jelenti. A bezárás gombbal vissza lehet térni a főmenühöz.
Ad.2.: A menü több gombot tesz elérhetővé a különböző „elnyomás” funkciókhoz, míg a bezárás gombbal vissza lehet térni a főmenühöz.
Ad.3.: Ugyancsak több gomb jelenik meg, amelyek segítségével például megnézhetők, illetve módosíthatók a vonatadatok:
mozdonyvezető azonosító,
vonatszám,
vonatadatok megtekintése,
vonatadatok megadása,
nyelv,
egyéb.
A bezárás gombbal vissza lehet térni a főmenühöz.
Az adatbevitellel kapcsolatos DMI-funkciók a DMI menüponton belül külön alfejezetben kerülnek bemutatásra.
Ad.4.: Opcionálisan megadható egy speciális ablak. Ebben hat gomb található:
tolt menet
előfogat
tandem
LXG ACK *
(külső modultól függő/1)
(külső modultól függő/2)
* Angol rövidítése az útátjáró nyugtázásának (level crossing acknowledge)
Ha valamelyik funkció ezek közül aktív, akkor annak felirata kiemelve jelenik meg. Szintbeni keresztezés nyugtázási felhívásakor annak gombja kiemelt és nem kiemelt állapotok között váltakozva hívja fel a mozdonyvezető figyelmét. A gomb aktiválásával a nyugtázás megtörténik.
A speciális menü a főmenüből hívható tehát elő, ám az útjáró nyugtázási igénye esetén automatikusan megnyílik.
Az F6/7/8 területek adott esetben az EIRENE szimbólumok számára fenntartottak.
Az integrált EIRENE DMI kijelzések a DMI menüponton belül külön alfejezetben kerülnek bemutatásra.
A jelenlegi specifikációk által még nem pontosan meghatározott módon és helyen kell megjeleníteni a rendkívüli jelentéseket és hibaüzeneteket. Meghibásodások, zavarok és speciális beavatkozások esetén ezekről a többi menütől elütő színű (jellemzően piros hátterű) ablakban kell informálni a mozdonyvezetőt.
Vissza a DMI-hoz
Lap teteje
ETCS
Az ETCS
Az ETCS története
ETCS specifikációk
Rendszerelemek
Pályamenti rendszerelemek
- Balíz
- LEU egység
- Hurok
- Rádióhálózat
- RBC központ
- RIU egység
Fedélzeti rendszerelemek
- EVC
- BTM/LTM modul
- DMI
- JRU adatrögzítő
- Odométer
- STM modul
- Rádió
- TIU egység
- Vonatintegritás
ETCS szintek
1-es szint
2-es szint
3-as szint
STM szint
0-s szint
ETCS üzemmódok
Küldetés ETCS-ben
Az ETCS nyelv
Változók
Csomagok
Táviratok
Üzenetek
ETCS könyv
Az ETCS jelene
Az ETCS jövője
Vissza a főoldalra