Kiáltás az egységes ETCS szabványokért
Szokatlanul éles vita bontakozott ki tavaly az InnoTrans kiállításon az ERTMS témakörében. Az International Railway Journal 2006. novemberi számából szemeztünk.
Hartmut Mehdorn (képen), a Német Vasutak (DB) szókimondó vezérigazgatója – megfelelve már ezidáig is megalapozott hírnevének – élesen bírálta a beszállítókat amiatt, hogy nem egyeznek meg egy közös, valóban egységes ETCS szabványban. Tette mindezt a 2006 évi InnoTrans-on: „Az ETCS nem azon az úton halad, amelyet mi szeretnénk. Továbbra sincsen egységes ETCS. Nem tudjuk milyen is lesz a végleges rendszer, márpedig ebben az esetben csak egy dolgot tehetünk, a fékre kell lépnünk. Szükségünk van egy egységes szabványra, amit egyetlen ország sem bírálhat felül” – mondta Mehdorn.
Philippe Mellier, az Alstom cég közlekedési divíziójának alelnöke válaszában elmondta, hogy az ERTMS üzemszerűen működik a Róma-Nápoly nagysebességű vasútvonalon Olaszországban. Hozzátette: „ha rögzíteni tudjuk a szabványokat, akkor meg kell tennünk. A probléma azonban az, hogy amennyiben a megrendelő olyan rendszert kér, amely nem teljes egészében interoperábilis, a beszállítónak rendelkezésére kell állni. Nem vagyunk ostobák, és le fogjuk szállítani a megrendelést így is, de az az operátorokon áll, hogy elfogadjanak egy egységes szabványt.”
Hans Schabert, a Siemens Transportation Systems elnöke ugyancsak az operátorokra hivatkozott a megegyezés kapcsán. André Navarri, a Bombardier Transportation elnöke elmondta, hogy megérti Mehdorn csalódottságát. „Azt gondolom, a dolgok jó irányban haladnak, az ERTMS működik” – tette hozzá.
Wolfgang Tiefensee, német közlekedési miniszter a szenvedélyes vita lezárásaként elmondta: „gyorsan ki kell alakítani egy egységes szabványt, s azt rögtön kötelezővé is kell tenni annak érdekében, hogy ne pazaroljunk el feleslegesen pénzeket. Úgy gondolom, jó úton haladunk, de fel kell gyorsítanunk a tempót.”
Vissza a cikkekhez
Lap teteje
ETCS
Az ETCS
Az ETCS története
ETCS specifikációk
Rendszerelemek
Pályamenti rendszerelemek
- Balíz
- LEU egység
- Hurok
- Rádióhálózat
- RBC központ
- RIU egység
Fedélzeti rendszerelemek
- EVC
- BTM/LTM modul
- DMI
- JRU adatrögzítő
- Odométer
- STM modul
- Rádió
- TIU egység
- Vonatintegritás
ETCS szintek
1-es szint
2-es szint
3-as szint
STM szint
0-s szint
ETCS üzemmódok
Küldetés ETCS-ben
Az ETCS nyelv
Változók
Csomagok
Táviratok
Üzenetek
ETCS könyv
Az ETCS jelene
Az ETCS jövője
Vissza a főoldalra